Girighet

Jag kanske inte är så insatt.. MEN nu får dom fan ge sig!

Jag tackar verkligen nej till SEB! Hoppas verkligen att dom går i kk!


Jag blir så jäkla arg när jag läser sånt där! Hur fan kan man ens komma på tanken att ta ut MER lön när man måste gå till regeringen för ett krispaket. Jovisst, vilken kris! Enligt krispaketet som regeringen ger ut till banker får de anställda inte ta ut nån bonus (hur man nu ens kan komma på tanken att ta ut de när man går till regeringen för lån!?) så då tog ju SEB bort alla bonusar. MEN då var det någon smart en på SEB som kom på att "Det står ju inget om att man inte får höja lönerna"  Herregud!! Hur dum får man bli?! Jag undrar bara hur kan man hamna så högt upp i ett företag och vara så dum!?  Och inte nog med det det var ju bara de högsta hönsen som fick pengar på fickan också. Hur girig kan man vara?

Jag är glad att jag aldrig varit kund hos dom och kommer aldrig någonsin att bli kan jag lova.

Så här står det i aftonbladet idag:
"Men mitt i kristider fick då i stället vd Annika Falkengren och övriga i koncernledningen sina fasta löner höjda med 10–25 procent. Mest höjdes Falkengrens lön med mellan 700 000 och 1 750 000 kronor extra."

Kan ni tänka er vad hon redan plockar ut i lön om det där är höjningen!?

Dom borde skämas. Här sitter en annan och vrida och vända på var enda krona man äger.

Läste nånstans att hon fick även en HÖJD pension på 35 miljoner. Fattar ni? EN HÖJD pension på 35 MILJONER. Det är så overkligt för mig så jag kan inte förstå. Asså jag skulle kunna klara mig mer än livet ut nu på 35 miljoner. Och leva gott!!



Jag säger bara en sak: AVGÅ!

Fan vad livet käns orättvist just nu!

http://www.aftonbladet.se/ekonomi/article4642673.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0