Första dagen...

Första dagen på min praktik på stora enso fors. Kan ju säga som så att ställa klockan på 4.30 tog i mot! Att stå utan för på parkeringen och vänta på skjuts klockan 5 på morgon och stå där å vänta kändes som en evighet, helt sjukt vind stilla och helt dödstyst var det. Sen kom Rejhan iaf 5 över 5 och vi hämtade upp mattias som oxå ska vara på fors.

Tydligen så ska kartongmaskin 3 (där jag ska vara) stå still minst hela helgen. Men när jag kom dit på morgonen iaf så fick vi våra kläder av vakten och sen fick jag träffa nåra som jag ska jobba med på lag-d 4 st har jag träffat, kände 2 redan + att jag visste att den 3:e var Mikals pappa och den 4 var min handledare som jag aldrig sett förut men det blir nog bra!

Eftersom det stod still så fick jag börja med att vara inne på skiftlabb, där var det iaf lite att göra eftersom kartongmaskin 2 gick. Jag fick kolla på hur dom gjorde en massa olika prover.. mycket att lära sig kändes det som. Det var många olika "små moment" så nån av dom borde man ju kunna lära sig tycker ja. Jag ska vara där så länge som 3:an står still, så överhelgen iaf sen vet ja inte.

Vart inte så mycket att göra inne på labbet heller eftersom km 2 fick stop pågrund av att nått gick sönder.. en ganska lung dag, vilket kändes alldeles lagom att ta in första dagen.

I princip hela dagen har jag känt mig så där konstig i huvet och att det sticker i ögonen och om jag skulle lägga mig ner så skulle jag lätt somna.. om det inte börjar övergå till övertrött...:/

jahapp.. där ska man jobba 6-18 i morgon då..... intressant att se hur det ska gå.... får hoppas man får prova på nått så jobbigt att bara kolla och försöka komma ihåg och ta in allt, lär sig bäst när man får prova själv.

det är ju bara 2 sånna långa dagar sen får man sova ut på morgonen:)


Trevligt folk som som jag träffar idag iaf.. måste säga att det känns lite skumt att gå runt där helt gratis nu över helgen speciellt... meeen jag hoppas verkligen att det är värt det!




Nu skajag ängna nåra värdefulla minuter åt min älskling...

so long........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0