Svets blänk....

Vi har haft svets kurs den här veckan, var inte alls kul i början fattade inte hur man gjorde och ingen som kunde förklara. Men efter lite träning så var det kul:)  men man får ju inte titt på de där ljuset rakt på för då kan man få svets bläck på ögonen. Men hur lätt är det när alla står precis bredvid varandra och svetsar hela tiden man kunde ju inte kolla nån stans..

Hur som helst så när jag skulle sova igår så kände jag mig skit trött i ögonen men det var inget konstigt med de.. så jag gick och la mig. Drömde skit konstigt och började gnugga mig i ögonen sen började det göra skit ont och jag vaknade vid 1.00. Kändes som att jag hade 1 kg grus under ögonlocken!! fy fasen vad ont det gjorde! Tänkte att jag måste ha petat in nått när jag gnuggade, så gick och sjöljde ögonen, med det hjälpte inte ett dugg.. när jag kom ut så sa viktor att det kanske kunde vara svets blänk och det går inte att göra nått åt! :( det bara känns som att det är nått där men är inte det igentligen. Vi ringde pär och han sa att det skulle nog gå över efter ett par timmar. Tur att det inte satt i i flera dar iaf! nu har det gått över tror ja, var fort farande lite när jag vaknade.

Usch men tyckte att jag försökte undvika hela tiden att kolla när dom svetsade och kolla genom en sån mask, men tydligen inte tillräckligt..







Idag fyller iaf mamma år så det blir ficka där lite senare:)


Just nu ska jag egentligen julstäda, men nu kan jag ju lika gärna vänta tills viktor kommer hem så akn han hjälpa till:D
Det ska inhandlas juldukar och handdukar idag, julpapper och de sista julklapparna minnsan. I år ska det allt vara lite julstämning här:D

ska nog äta lite frukost nu!
adjö..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0